TRASY ROWEROWE

Beskid Żywiecki jest idealnym miejscem do uprawiania górskiej turystyki rowerowej. Gmina Rajcza posiada 86 km tras rowerowych oznaczonych numerem 34-370.32.

Szlak rowerowy rozpoczyna się wielką pętlą na Sarnówce, gdzie długim zjazdem w kierunku na Ryłki do Rajczy wyjeżdżamy na drogę powiatową i kierujemy się do centrum Rajczy. Za Rajczą trasa odbija w lewo zjeżdżając na gruntową drogę, kierując się na Zoniówkę i zmierza do schroniska na Mładej Horze gdzie znajduje się punkt przystankowy szlaku. Dalej na Jaworzynkę, Rycerzową, gdzie szlak skręca w lewo, biegnąc wzdłuż granicy do Majcherowej, dalej w kierunku na przełęcz Przegibek i wzdłuż granicy do rezerwatu Śrubita.

Ze Śrubitej szlak biegnie wzdłuż granicy państwowej na Wielką Raczę do punktu widokowego szlaku. Przebiega szczytami wzdłuż granicy państwowej w kierunku północnym na Magurę, Graniczne w kierunku na Zwardoń i przejście graniczne do Myta.

Mała pętla odbija ze szlaku głównego za Rajczą w prawo do Rycerki Dolnej, kierując się na Rycerkę Górną gdzie szlak dochodzi do potoku Rycerki skręcając w prawo biegnie na zachód gdzie omijając południowe stoki Baraniej Góry kierujemy się na Magurę, i łączymy się ze szlakiem głównym. Całość stanowi logiczną pętlę z dojazdami do przejścia granicznego w Mycie w jego zachodniej części, zaś we wschodniej części, z Rajczy aneks szlaku biegnie malowniczym terenem do Sarnówki.

Szlak rowerowy „Rajd po Wierchach” prowadzi terenami leśnymi o podłożu gruntowym. Jest typowym szlakiem rekreacyjnym. Większa jego cześć prowadzi kompleksem leśnym i udostępnia użytkownikom punkty widokowe jak również ciekawe elementy przyrody.

Ścieżki rowerowe na terenie Gminy Rajcza:

•          Rajcza - Rycerka Dolna - Rycerka Górna - Kolonia - Przegibek - Ciapków

•          Rycerka Górna Roztoki - Wielki Przysłóp - Magura - Grańczne - Zwardoń Bór -  Sól Słańce

•          Sól - Rycerka Dolna - Rajcza

•          Rycerka Górna - Sól Oźna - Magura

•          Rycerka Dolna Głebokie - Chromiczaki - Sól

•          Zwardoń Myto - Groń - Gomułka - Sól

•          Zwardoń Schronisko PTTK - Wieczorek - Mały Rachowiec

•          Zwardoń - Misiorki - Miodowiec - Magura - Podścigłów