E-URZĄD W GMINIE RAJCZA
W okresie od grudnia 2009 do lutego 2013 roku Gmina Rajcza realizowała Projekt pod nazwą „e-Urząd w Gminie Rajcza”. Projekt ten współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013.
Projekt ten obejmuje zakup sprzętu komputerowego wraz z infrastrukturą sieciową oraz oprogramowania wraz z licencjami i certyfikatami, dodatkowo wdrażany jest Zintegrowany System Informatyczny Zarzadzania Gminą (front office i back office) oraz prowadzone jest szkolenie użytkowników systemu.
Głównym założeniem projektu jest sprawne, przejrzyste i skuteczne poszerzenie oferty usług świadczonych drogą elektroniczną, a także usprawnienie zarządzania Gminą z wykorzystaniem już działających systemów na poziomie województwa i kraju. Poprzez realizację projektu zostanie spełniony główny cel priorytetu „Społeczeństwo informacyjne” tj. Stworzenie warunków do rozwoju społeczeństwa informacyjnego w regionie. Dodatkowo dzięki stworzeniu platformy komunikacyjnej udostępnione zostaną wszelkie treści potrzebne do komunikacji Petent - Urząd, co ułatwi korzystanie z e-Usług oferowanych przez Gminę Rajcza.
Wartość projektu: 855.291,58 PLN z czego dofinansowanie ze środków Unijnych to 85 % czyli 726 997,84 zł.
Realizacja projektu przebiega bardzo sprawnie, a duże wyrazy uznania i podziękowania należą się firmom realizującym ww. zadanie oraz Marszałkowi Województwa Śląskiego i pracownikom Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.



