NOWELIZACJA USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH
W związku z nowelizacją Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.) każdy Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia „Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi”.
W deklaracji właściciel nieruchomości musi zawrzeć informacje określające ilość osób zamieszkujących na terenie nieruchomości, adres nieruchomości, na której powstają odpady oraz informację o sposobie gromadzenia odpadów komunalnych (czy odpady będą segregowane czy będą gromadzone w sposób zmieszany). Od sposobu zbiórki odpadów komunalnych zależeć będzie kwota odpłatności za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Właściciele nieruchomości, którzy w deklaracji zaznaczą selektywny sposób zbiórki czyli że odpady będą segregowane, zapłacą opłatę niższą wynoszącą 6zł od osoby na miesiąc. Dla rodzin wielodzietnych posiadających więcej niż dwójkę dzieci a deklarujących segregowany sposób zbiórki przysługuje 100% ulgi na trzecie i każde następne dziecko niepełnoletnie oraz do 24 lat - uczące się.
Właściciele nieruchomości którzy nie będą segregować odpadów zapłacą opłatę wyższą 14zł od osoby na miesiąc i nie przysługują im żadne ulgi. W przypadku jeśli właściciel nieruchomości zadeklaruje że odpady będzie gromadził w sposób selektywny (segregowany), a faktycznie odpady nie będą w taki sposób gromadzone lub jeśli Właściciel nieruchomości nie złoży, bądź poda nieprawdziwe dane w deklaracji, Wójt Gminy w drodze decyzji naliczy stawkę wyższą (14zł) za gospodarowanie odpadami komunalnymi art. 6o i 6q w/w ustawy.
Opłaty za gospodarowanie odpadami Właściciel nieruchomości zobowiązany jest wnieść bez wezwania na konto Urzędu Gminy: 84 8125 0008 0000 0202 2000 0010. (Właściciel nie będzie otrzymywać faktury za usługę wywozu śmieci a omawiana opłata ma formę podatku).
Opłatę wyliczoną w deklaracji będzie można wnosić w całości do 10-tego ostatniego miesiąca danego kwartału bądź rozłożyć ją na 3 raty, płatne do 10-tego każdego miesiąca. O terminach opłat (kwartalna czy miesięczna) Właściciel nieruchomości zadecyduje sam wg dogodniejszych dla siebie terminów.
W przypadku wątpliwości i pytań prosimy o kontakt tel. 33 86 43 155 wew. 32



