Aktualności(DP)

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych

Informacja dla podmiotów wnioskujących o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych.

 


Urząd Gminy Rajcza informuje, że w związku ze zmianami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, które weszły w życie w dniu 1 stycznia 2012r., zachodzi konieczność uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, dla przedsiębiorców chcących prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rajcza. Wpisu bądź jego zmiany dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
· firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
· numer identyfikacji podatkowej NIP,
· numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
· określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1. dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej Dz.U. z 2006r. ze zm.). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (01.01.2012r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych (art. 14 ust 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897).
2. oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie (01.01.2012r.) w/w ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowywania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do 31 grudnia 2012r. (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 152, poz.897).


Załączniki:


UA-71225827-1